Welke campagneafbeelding spreekt het meeste aan?

Renate Westra April 08, 2019 10130 keer bekeken 4 comments

In februari is online campagne gevoerd om laaggeletterden te bereiken. Er zijn beelden gedeeld via Instagram, Facebook en er is geadverteerd via Google. Welke afbeelding (noem de kleur) kreeg de meeste 'kliks' volgens jou?

Afbeelding: BelastingAfbeelding: BelastingAfbeelding: MarktplaatsAfbeelding: RapportAfbeelding: Vacature

4  Comments

Fields with an * are required.

 
We use CAPTCHA to prevent spam. Tick the checkbox to continue. You might be asked to select certain images

One moment ...
Nicolet Theunissen June 25, 2019

Ik vind de teksten best moeilijk. Ze zijn meer gericht op geletterden dan op laaggeletterden.

Patricia Kraan June 26, 2019

helaas is geen van de campagneposters echt gericht op laaggeletterden...

Daphne Seegers June 26, 2019

Patricia Kraan @Nicolet Theunissen bedankt voor jullie reacties op de afbeeldingen. Fijn dat jullie dit met ons willen delen zodat we het mee kunnen nemen in de actualisatie van de campagne.

Renate Westra July 09, 2019

Dag Nicolet en Patricia, de verwarring zit misschien hierin: veel laaggeletterden hebben moeite met lezen en schrijven. Dat betekent lang niet altijd dat ze géén tekst kunnen lezen. Daar moeten we als maatschappij rekening mee houden: toegankelijk zijn voor iedereen. Het is ook belangrijk dat laaggeletterden weten dat er veel mogelijkheden om hun lees- en schrijfvaardigheid te verbeteren en dat is waar deze campagne zich op richt. Goed om te weten: alle teksten zijn vooraf getest door een testpanel van mensen uit de doelgroep. Verbetering is altijd mogelijk.
Zijn jullie nog benieuwd welke afbeelding online de meeste 'kliks' kreeg?